۱۳۹۰ خرداد ۲۹, یکشنبه

شرح حالی از استاد نازنین و همراهان عرفان حلقه

به نقل از خبرنگار عرفان حلقه‏ در در تاریخ آدینه, ژوئن 17, 2011‏
استاد محمد علي طاهري به عنوان يك محقق، بيش از سه دهه است كه دو رشته طب مكمل ايراني «سايمنتولوژي» و «فرادرماني» را بنيانگذاري نموده و در معرض بحث و بررسي و آزمايش هاي گوناگون قرار داده است. تجربه عملي، طب هاي مكمل فوق، نتايج قابل توجهي را در بر داشته است و اثربخشي بي نظير آنها در بين انواع روش ها، سبب شد تا در دهه گذشته توجه پزشكان و پيراپزشكان بسياري به آن معطوف گردد. در حال حاضر بيش از سي هزار مربي در سطح ايران و جهان به تدريس طب هاي مكمل ايراني مشغول بوده و ميليون ها نفر با آن آشنا شده و از كارايي عملي مثبت آن بهره برداري نموده اند و با وجود كارشكني ها و ايجاد موانع بسيار از سوي معاندين، تحقيقات وسيعي درباره تأثير اين دو رشته طب مكمل بر روي انسان، حيوان و گياه توسط گروه هاي تخصصي پزشكي و روانپزشكي، دامپزشكي و گياه پزشكي انجام شده و همچنين آزمايش بر روي سلول نيز در محيط آزمايشگاهي با موفقيت به نتيجه مطلوب رسيده است و تا كنون مقالات و گزارشهاي علمي بسياري در خصوص نتايج اين تحقيقات و اثرات اين شيوه ها بر روي انواع بيماري ها منتشر شده است.
در فرادرماني، درمان بيماري هاي جسمي، رواني و روان تني (سايكوسوماتيك) و در سايمنتولوژي، درمان بيماري هاي ذهني و ذهني تني (منتوسوماتيك) مد نظر قرار مي گيرد. لازم به ذكر است كه سايمنتولوژي در دنيا تنها طب مكملي است كه به درمان بيماري هاي روانپزشكي مي پردازد.
در روند عرضه طب هاي مكمل ايراني در چند دهه قبل، جريان هايي در ابتدا با اين بهانه كه چنين درمان هايي در اسلام جايگاهي نداشته و شيطاني هستند در مقابل آن ايجاد موانع نمودند و استاد محمد علی طاهری را شيطان پرست، كاباليست، مسيحي، بهايي، وهابي و ... ناميدند. در نتيجه وی اقدام به مطرح نمودن مواضع فكري و عقيدتي خود کرد تا اثبات كند كه اين مواضع شفاف بوده و مغايرتي با دين مبين اسلام و مذهب تشيع ندارند كه خود اين موضوع نيز نه تنها كمكي در پاسخگويي به آن عده نداشت بلكه به عنوان وارد شدن به مسايل اعتقادي نيز تبعات جديدي را متوجه اين جريان نمود.
لازم به ذكر است استاد محمد علی طاهری به عنوان محقق، نفر اول اولين و دومين مسابقات علمي سراسري ايران در سال هاي 55 و 56 بوده است و جوايز مسابقات فوق را كه بورس تحصيلي بوده است در كاخ نخست وزيري در سال هاي مذكور از دست نخست وزيران وقت، هويدا و آموزگار دريافت نموده است وليكن به علت انتظاراتي كه بعداً متوجه شد مراكز اطلاعاتي كشور در آن زمان در صورت استفاده از این بورس ها، از وی داشته اند، از بورس هاي تحصيلي فوق استفاده نكرده اند. اما در پرونده سازي هايي كه امروز توسط كارشناسان پرونده براي ايشان صورت گرفته، اين موضوع را به عنوان همكاري با رژيم سابق در ليست اتهامات وی مطرح كرده اند. در صورتي كه بدیهی است به خاطر اين موضوع ميبايستي ایشان بعد از انقلاب مورد تشويق و تفقد ويژه قرار مي گرفتند. 

تاریخچه ای به قلم استاد:
«سایمنتولوژی» یا «ذهن- روانشناسی فراکل نگر» سی سال قبل توسط اینجانب پایه گذاری شده، در دو دهه ی گذشته مراحل تجربی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و در 5 سال اخیر در محافل علمی با نام «سایمنتولوژی» معرفی شده است.
 عامل ایجاد این رشته، مواجه شدن اینجانب (بنیانگذار فرادرمانی و سایمنتولوژی) با وقایع و حقایق هستی است که از دوران طفولیت به شدت توجه مرا به خود جلب می کرد؛ تفکر نسبت به این که "از کجا آمده ایم؟ چرا آمده ایم؟ به کجا می رویم؟ خالق کیست؟ چرا خلق کرده است؟ نتیجه ی این خلقت چیست؟ انسان کیست؟ راه های نزدیکی و شناخت او چیست؟ توان بالقوه ی او چگونه فعال می شود؟ زندگی و مرگ چیست؟ و ...". یعنی، اشتیاقی بیش از حد برای فهم جهان هستی و پی بردن به رمز و راز خلقت داشتم؛ به طوری که این افکار لحظه ای مرا رها نمی کرد. تا این که در دهم آبان سال 1357 به یکباره با الهام ها و دریافت های ذهنی ای روبرو شدم که به دنبال آن زوایایی از هستی و انسان بر من آشکار شد و در نتیجه ی آن به این آگاهی رسیدم که بر جهان هستی، شعور و هوشمندی عظیمی حاکم است. این هوشمندی همانند یک «اینترنت کیهانی» همه ی اجزا و زیر مجموعه ی خود را تحت پوشش هوشمندانه ای قرار داده است. این آگاهی نه تنها دربرگیرنده ی موضوعات نظری بود، بلکه اطلاعات کاربردی و دستورالعمل استفاده و بهره برداری عملی از آن را نیز شامل می شد و نحوه ی استفاده از چنین اینترنتی، دستمایه ی بنیانگذاری طب های مکمل ایرانی (فرادرمانی و سایمنتولوژی) و چند رشته دیگر گردید. از جمله پیامدهای چنین دریافتی تفکر «اینتریونیورسال» است که بر اساس آن انسان باید تفکر خود را در سطح جهان هستی گسترش دهد؛ با دید وسیع تری به زندگی نگاه کند و جایگاه ویژه خود را در آن بیابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر